.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حضور فعالان فضای مجازی استان ؛
دومین همایش تخصصی پلیس فتا با فعالان فضای مجازی مازندران برگزار شد
شمال نیوز: دومین همایش تخصصی پلیس فتا با فعالان فضای مجازی مازندران با حضور فرمانده انتظامی استان و فعالان این صنف در تالار اجتماعات اتاق اصناف مرکز استان برگزار شد.

شمال نیوز: دومین همایش تخصصی پلیس فتا با فعالان فضای مجازی مازندران پیش از ظهر امروز با حضور سردار جعفری نسب فرمانده انتظامی مازندران، رستمی رییس پلیس فتای استان، رمدانی رییس اتاق اصناف مرکز مازندران، حجت الاسلام نوری ریاست عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان و فعالان فضای مجازی مازندران در تالار اجتماعات اتاق اصناف مرکز استان برگزار شد.


 86/77 درصد مردم مازندران، کاربران اینترنت هستند


به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ رییس اتاق اصناف مرکز استان، ضمن تبریک به سخت کوشان نیروی انتظامی بمناسبت هفته ناجا و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس گفت: بعد از گذشت 3 دهه هنوز در باغ شهادت همچنان به رویشان باز است و پیکر پاکشان بر دستان مردم شهیدپرور تشییع می شود.

عباس رمدانی با بیان اینکه مازندران بیشترین ضریب نفوذ اینترنت را در کشور داراست، بیان کرد: برطبق آخرین آمار دریافتی تا پایان خردادماه سالجاری، حدود 86/77 درصد مردم مازندران، کاربران اینترنت هستند.


وی ورودی پهنای باند استان را 6 گیگابایت اعلام کرد و افزود: تعداد یک هزار و 11 واحد صنفی کافی نت در سطح استان و ظرفیت های مناسبی در حوزه آی اس پی و پپ در استان فعال هستند.

 رمدانی با بیان اینکه 18 سرپرستی خبرگزاری و 600 خبرنگار در سطح استان فعال اند، ادامه داد: 75 سایت خبری در استان مازندران پروانه فعالیت در سایت ساماندهی وزارت ارشاد دارند.


رییس اتاق اصناف مرکز استان با بیان اینکه رتبه ی برخی سایت های شمال کشور در رنکینگ ها مناسب است خاطرنشان کرد: فعالیت رسانه های استان در حوزه اخبار حوزه انتظامی نیز بسیار مناسب است.



لزوم ایجاد تعامل میان رسانه و پلیس فتا


مدیرمسئول پایگاه خبری انوارنیوز در این همایش اظهار داشت: چگونگی تعیین صحت اخبار اصلی مهم در اطلاع رسانی است.


ابراهیم بوداغی با اشاره به آمار بالای کاربران اینترنتی در مازندران افزود: این موضوع هم فرصت است وهم تهدید که تهدید آن منجر به آسیب های سیاسی اجتماعی فرهنگی می شود.


این فعال رسانه ای بر تعامل و همراهی جدی میان رسانه و پلیس فتا تاکید کرد و گفت: می بایست بر نقش متقابل رسانه و پلیس فتا که مقوله اصلی آن امنیت است کار شود به شرطی که اعتماد متقابل ایجاد شود تا بتواند محصول اصلی یعنی رساندن خبر صحیح به مردم و متقابلا آموزش صحیح را بهمراه داشته باشد.

لزوم فرهنگ سازی مناسب بوسیله اطلاع رسانی محیطی


نماینده واحد های صنفی کافی نت ها نیز در این همایش  طی اظهاراتی بیان داشت:  ضمن خرسندی از اینکه در بعد صنفی در امنیت کامل قرار داریم، اما هنوز بین پلیس فتا و عاملین فضای مجازی تعاملی بوجود نیامده است.


خطابی پیشنهاد کرد: کارگروهی تخصصی با هماهنگی اتاق اصناف ساری در بعد ناظرین پلیس فتا و کافی نت داران ایجاد شود تا حداقل این تعامل بوجود آید.


وی با تاکید بر اینکه عدم فرهنگ سازی مناسب مشکلاتی را بخصوص در بحث هوشمندسازی کارت های ملی بوجود آورده است، خواستار شد: همانطور که تبلیغات درونی بخوبی صورت می گیرد تبلیغات و اطلاع رسانی های محیطی نیز بطور گسترده صورت گیرد.


خطابی همچنین اذعان داشت: بهتر است بازرسان واهدهای صنفی نقش مشاره ای داشته باشند و نکات مورد نیاز را در فضای مشاوره ای بازگو کنند تا این تعامل بوجود آید.

لزوم احراز هویت قانونی افراد در ارائه خدمات


مدیر عامل شرکت خزرتارتن نیز در این همایش با اعلام اینکه 55 هزار مشتری ADSL  در ساری وجود دارد گفت: بیشترین وقوع جرم در حوزه اینترنت های پرسرعت اتفاق می افتد.


کوروش بخشی بر لزوم احراز هویت قانونی افراد تاکید کرد و گفت: برخی از شرکت ها حساسیت های تعیین شده برای احراز هویت افراد در ارائه سرویس های اینترنتی را رعایت نمی کنند که وقوع جرم را منجر می شود.

شبکه‌های اجتماعی پرفسادترین بخش فضای سایبری


فرمانده انتظامی مازندران طی سخنانی با بیان اینکه زندگی اجتماعی هم فرصت است و هم تهدید، گفت:  دانش، محوری‌ترین موضوع دنیای امروز است و هر فردی خرد بالاتری داشته باشد، مدیریت بهتری در زندگی اجتماعی دارد.


سردار مسعود جعفری نسب اظهار داشت: تمام فضاهایی که توسط کشورهای خارجی در ارتباط با موضوعات اینترنتی طراحی شده است یک انسجام اطلاعاتی برای تحلیل جامعه است.

وی با بیان اینکه تمامی گوشی های موبایل دارای شنود هستند گفت: حتی تلفن افرادی  که از تلفن ماهواره‌ای هم استفاده می‌کنند قابل شنود است.


جعفری نسب ریشه ی تمام شبکه های اجتماعی را جمع آوری اطلاعات دانست و افزود: کشورهای استعمارگر هر لحظه که اراده کنند حاکمیت سیاسی یک کشور  را به مخاطره می اندازند.


وی ضمن اعلام اینکه به واحد حقوقی فرماندهی انتظامی مازندران اعلام کردم حق ندارد از رسانه‌ای که مطلبی علیه پلیس منتشر کرده، شکایت کند، خاطرنشان‌کرد: اما خودم با مسئولان آن رسانه به گفت‌وگو می‌نشینم.


این مسئول با بیان اینکه باید از فضای امنیتی استان بهره کافی را برد، خطاب به اهالی رسانه در این نشست، گفت: با قلم خود بعنوان سلاح تان همچون سرباز مملکت، پایه های امنیتی استانن را به گونه ای بنا کنید که کسی جرات بالا رفتن از این دیوار امنیتی را نداشته باشد.


فرمانده انتظامی مازندران شبکه‌های اجتماعی را پرفسادترین بخش فضای سایبری عنوان کرد و افزود: نمی توان جلوی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را گرفت، اما روش‌های فرهنگی و اجتماعی می تواند بگونه ای باشد کهاز فضای خانوادگی خود مراقبت کرد.

خاطرنشان می گردد همزمان با این همایش ،نمایشگاهی با حضور فعالان این عرصه در  سالن آموزش اتاق اصناف مرکز استان برگزار گردید. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.